„Ten, kdo vypráví příběhy, vládne světu.“
(přísloví kmene Hopi)
Kromě starých fotografií, vytvořily náš obraz Divokého západu i němé filmové kovbojky
Petr Forman – režisér a Ivan Arsenjev – scénárista v Prologu o Deadtownu
a grotesky. Jako naivní děti z malého českého města tedy můžeme snadno uvěřit tomu, že na přelomu 19. století Divoký západ vypadal černobíle. Ale i kdybychom tu milosrdnou naivitu již ztratili, prostě se nám tahle forma líbí.
V roce 2016 jsme s Matějem Formanem a v úzké spolupráci s Petrem Formanem, Ivanem Arsenjevem a Veronikou Švábovou začali pracovat na vizi scény a prostoru pro představení Deadtown. Tak, jako se často měnil a vyvíjel scénář zbrusu nového představení, měnila se i naše představa prostoru scény a rekvizit.
Stan
Město Rennes nám pronajalo stan stejné konstrukce, jako byl stan pro suchou verzi Nachových plachet. Jeho dvojče je stále v užívání divadlem Dromesko jako zkušebna.
Zkraje léta 2016 jsme se tedy vydali pro stan a naučili se ho efektivně složit a postavit. Rovněž jsme si poprvé vyzkoušeli práci s laserovým nivelákem.
Stan má rozměry 16×30 m. Jeho dispozice je obdélníkového tvaru. Základem hlavní konstrukce je podlahový rošt 10x30m se 14ti sloupy. Po nich se pomocí lanových napínáků vytahuje konstrukce střechy. Dostavují se , boční střechy a stěny. Stan má plátěnou střechu, podlahu z dřevěných podlážek a stěny z palubkových prken.
Výroba
V únoru se natočily první sekvence pro animaci městečka Deadtown. Maketu vyrobila podle podkladů Tereza Komárková. Atelier v Mlýnské se na pár hodin proměnil na filmové studio. Jízdy pro animaci natočil pan kameraman Jaromír Kačer.
Během února, března a dubna jsme testovali projektory, projekční plátna, tyly a automnomní osvětlení herců v pronajatém prostoru Studia hrdinů ve Veletržním paláci. Při zkouškách a výběru nám pomohl specialista na projekční materiály a divadelní tkaniny pan Sidon Schlehr (fi Tuchler jevištní & textilní technika ). Dalším důležitým spolupracovníkem se stal Josef Lepša, který efektivně zpracoval a přizpůsobil natočený materiál a pánové z 3dsence, kteří dotáhli technologie projekcí.
Matěj Forman se ujal vybavení a zprovoznění stanu po čas výroby a zkoušení. Vybavil stan kuchyňkou, samostatnou el. rozvodnou, větráky a topením. Dále se věnoval renovaci stěn stanu, výrobě vitrážových oken, úpravě podlahového roštu, nové podlahy pod scénou, plánování konstrukce scény a gradýny s firmou Podzime a syn s r. o., výrobě lavic na gradýnu a zhotovením těžkých bočních portálů.
Já jsem si vzal na starosti veškerou výrobu kulis, rekvizit, drobnějších konstrukcí a objektů do scény. (model městečka Deadtown do animace (tereza Komárková), vývoj a výrobu klobouků s integrovaným osvětlením na dálkové ovládání z pultu (Igor Schmidt), dřevěné obložení scény, design pokojíčků a saloonu ( Láďa, Mirek, Pérko, Michal a malířská sekce pod vedením Ondřeje Lábra), portál k Saloonu, zábradlí , výroba pojízdných schodišť, baru (zámečnická a truhlářská sekce), piano s pianistou (Renata Vosecká, Ondřej Mašek), kaktusy (Petr Smetáček), hřbitov (Láďa Vlna), návrh pojízdné trampolíny, rakve, podesty portálku pro kabaret a rámů na projekční plátna od firmy Com-pars, návrh a výroba kolokoňů (Marek Rejent), bizoní hlavy (Tereza Komárková) a loutky krásného supa sedícího na stromě od Tondy Maloňe….), a točny (Čahoun), které jsme nakonec nedokázali integrovat do představení.
Díky našemu výzkumu projekčních možností a materiálů, jsme byli schopni vytvořit na scéně pomocí předozadního mappingu, efekty filmového šumu, neklidu, panoramatických scén a imaginativních proměn.
Všechny kulisy a větší rekvizity jsou na kolečkách. To umožňuje rychlé přestavby scén. Snahou bylo přiblížit se filmovému střihu. Rovněž celková barevnost scény umožńuje podle potřeby upozadit kulisy a nechat vystoupit projekci a nebo obojí prolnout. Koncepci světel promýšleli Igor Schmidt, Goro, Petr Forman. Světelný design: Louise Gibaud. Koncepce zvuku: Philippe Leforestier
Kostýmy a související rekvizity pro představení Deadtown navrhla, posháněla a nechala vyrobit Anti Sodomková, moje žena. Stejně jako ve scéně jsme museli ladit barevnost kostýmů do kolorovaných
a sepiových scén. Výroba kostýmů: Jana Pospíšilová, Andrea Gájová, Pavla Folberová.
Poslední dokončovací práce proběhly v únoru a březnu 2017 v Théâtre-Sénart u Paříže.
Od premiéry 7. března 2017 v Sénartu se Deadtown hrál na mnoha místech ve Francii, Belgii, Dánsku, Španělsku, Itálii, Velké Británii a České republice.










































